Bild: Jasmin777 via Pixabay

Was heißt hier Spende?

Prof. Dr. Jacob Rosenthal vom Fachbereich Philosophie und Prof. Dr. Friedrich Breyer vom Fachbereich Wirtschaftswissenschaften äußern sich im Video-Interview zu dem Aspekt der Freiwilligkeit bei der Organspende und wie die Bereitschaft, sich für eine Organspende zu registrieren, erhöht werden könnte.

DAAD prize goes to Goekhan Ider, MSc Economics student

Gökhan Ider, an international student from Turkey who is currently studying towards a master’s degree in economics at the University of Konstanz, has been selected to receive the DAAD Prize 2019. It is awarded annually by the German Academic Exchange Service (DAAD) in recognition of the outstanding academic performance and civic engagement of international degree-seeking students at German universities.